انتشار
1397/07/27

کیف پول بیت کوین

کیف بیت کوین نرم افزاری است که بیتکوینها در آن نگهداری میشوند...

کیف بیت کوین نرم افزاری است که بیت کوینها در آن نگهداری میشوند. از لحاظ فنی، بیت کوین در هیچ کجا نگهداری نمیشود. بلکه رمزهای خصوصی هستند که برای آدرس هر یک از بیت کوینها وجود دارند و در کیف بیت کوین فردی که صاحب حساب است،نگهداری میشود.

این کیف ارسال و دریافت بیت کوین را تسهیل داده و مالکیت حساب بیت کوین را برای کاربر نگه میدارد. کیف بیت کوین به چهار صورت نرمافزار کامپیوتری، موبایل، تحت وب و به صورت سختافزاری برای کاربران موجود است.

شایان ذکر است که در صورت گمشدن یا دزدیده شدن، امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد. بهتر است رمز ورود بسیار قوی برای کیف استفاده شود یا رمزهای خصوصی مربوط به بیت کوینها در مکانی امن به صورت دستی یادداشت شود

سازوکار عملی شبکه بیت کوین

سیستم بیت کوین شامل کاربران به همراه کیف پولهایشان است که کلیدها را در خود نگهداری میکنند، در سراسر شبکه از طریق ارتباط نظیر به نظیر پخش شدهاند. برخی از گرهها ماینر )استخراج گر( هستند که بلاکها را تولید میکنند و بلاکهای کامل شده در یک دفترکل ثبت میشوند. این دفتر کل سابقه تمامی تراکنشهای انجام و تاییدشده را حفظ مینماید .

کاربران بیت کوین کسانی هستند که با عضویت در شبکه بیت کوین و انجام اولین تراکنش، در شبکه به رسمیت شناخته میشوند. یک کاربر جدید در ابتدا باید به آدرس اینترنتی https://blockchain.info/wallet مراجعه کند و دکمه " Start a New Wallet " را بزند. برای ثبت یک کیف پول جدید باید یک آدرس پست الکترونیک، یک کلمه عبور انجام شود. وقتی که کاربر جدید فرم ثبت نام را تکمیل کرد به وی یک رمز برای بازنشانی کیف پول ارائه میگردد که شامل کلماتی است که برای بازیابی کیف پول به هنگام از دست رفتن کلمه عبور و جزئیات حساب کاربری نیاز میباشد و میبایست روی کاغذی از آن کپی گرفته شود و در جای امنی نگهداری شود.

اکنون کاربر جدید میتواند استفاده از کیف پول تحت وب خود را آغاز کند و در مرورگر خود تصویر صفحه اصلی کیف پول خود را مشاهده کند.

 

 

مهمترین قسمت از تصویری که مشاهده میشود آدرس بیت کوین است. مانند یک آدرس پست الکترونیک این آدرس را میتوان به هر کسی برای ارسال پول به حساب خود ارائه داد. کنار آدرس یک کد QR وجود دارد که دارای همان اطلاعات آدرس است که به راحتی با اسکن توسط یک گوشی میتواند خوانده شود. لذا فرد میتواند آن را چاپ کرده و در کیف خود برای ارائه به طرفهای حساب ارائه نماید. لازم به ذکر است آدرس بیت کوین همیشه با " 1 " شروع میشود و قابلیت ایجاد آدرس جدید به هر تعدادی که میخواهید وجود دارد.

یک کاربر جدید میتواند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://blockchain.info/wallet نرم افزار بیت کوین )کیف پول( مناسب را دانلود نماید. برای برنامه 4 شکل اصلی وجود دارد:

20

· نسخه کامل: که یک گره کامل است و به واسطه آن کاربر قادر است تاریخچه تمامی تراکنشهای بیت کوین را نگهداری نماید، قادر است کیف پولها را مدیریت کند و همچنین قادر خواهد بود که بیت کوین جدید ایجاد نماید. مانند یک مدل سرور که تمامی نامهها در آن ذخیره است.

· نسخه سبک: در این نسخه کاربر قادر به نگهداری کیف پولهای کاربران است اما برای تأیید تراکنشها نیازمند یک سرور به مانند شخص ثالث است. مانند یک کاربر پست الکترونیک که تمامی نامههای خود را تنها به کمک یک سرور به عنوان شخص سوم، در دست خواهد داشت.

· نسخه وب: کاربر تنها از طریق مرورگرهای اینترنتی قابل دسترس است و اطلاعات کیف پول روی سروری دیگر ذخیره میگردد.

· نسخه موبایل: تنها بر روی گوشیهای هوشمند موبایل قابل نصب است و به هر سه طریق مذکور در بالا میتواند عمل نماید. تفاوت نسخه تنها بر اساس کنترل کاربر برروی تراکنشها و اطلاعات حساب میباشد؛ بنابراین نسخه وب سادهترین و سریعترین و دارای کمترین کنترل میباشد و نسخه کامل پیچیدهترین، زمان برترین و دارای بیشترین کنترل است.

چهار روش برای تهیه بیت کوین وجود دارد:

1 - مراجعه به یکی از سایتهایی که مانند کارگزاران بورس برای مشترکین حسابی مرتبط با کارت یا حساب بانکی ایجاد مینمایند. البته ایجاد این حساب چند روزی طول میکشد و شاید در کشور ما نیز به دلیل عدم وجود کارتهای بانکی بینالمللی این روش منتفی باشد.

2 - پیدا کردن دوستی که بیت کوین دارد و امکان خریداری از او وجود داشته باشد و نسبت به تراکنش بیت کوین به کیف پول فرد درخواستکننده اقدام نماید.

3 - فروش کالا در ازای دریافت بیت کوین.

4 - دریافت بیت کوین در ازای ارائه خدمت به شبکه بیت کوین فردی که روش مراجعه به دوست را انتخاب میکند در ابتدا پرینتی از QR کد آدرس خود تهیه مینماید. با مراجعه به یکی از سایتهای زیر میتوان به نرخ برابری دلار و بیت کوین پی برد:

bitcoinchart.com

bitcoinavarage.com Zero Block یک برنامه رایگان برای موبایل است که نرخ برابری دلار و بیت کوین را اعلام میکند.

ارسالکننده جهت انتقال بیت کوین به دریافت کننده به دو چیز احتیاج دارد:

· آدرس مقصد برای انتقال پول؛

· مقدار بیت کوین که باید ارسال شود.

کیف پول ارسالکننده یک تراکنش را میسازد که براساس آن مقدار بیت کوین مورد نظر به آدرس دریافت کننده، تعلق میگیرد. منبع این پول، کیف پول ارسال کننده بوده است که با کلید خصوصی او به امضاء رسیده است. این تراکنش به شبکه بیت کوین میگوید که اختیار این بیت کوین از ارسالکننده به دریافتکننده واگذار شده است و طی چند ثانیه اطلاعات این تراکنش از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر منتقل میشود و تنها کاری که دریافتکننده باید انجام دهد این است که آدرس خود را بررسی نماید و ببیند که این بیت کوین به آدرس وی انتقال پیدا کرده است. پس از مراجعه به این آدرس در دقایق اول کلمه " تأیید نشده" را مشاهده میکند که به این معنی است که این تراکنش در شبکه توزیع گردیده است اما هنوز در بلاک و دفترکل به ثبت نرسیده است. این تراکنش توسط تمام اعضا قابل مشاهده است اما تنها وقتی اعتبار می یابد که در یک بلاک توسط استخراجگر به ثبت برسد. پس از ثبت در چندین بلاک که به صورت متوالی انجام میشود )برای حصول قابلیت اطمینان بیشتر( دریافتکننده صاحب آن بیت کوین به حساب میآید

 

برای کسب در آمد کامل امن و آسان از طریق بیت کویین کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و پس از نصب نرم افزار فوق آن را اجرا کنید و در حالت اجرا شده نگه دارید:

اینجا کلیک کنید