به طورکلی ويژگی هايی که يک سازمان مشتری مدار بايد داشته باشد عبارت اند از...
به طورکلی ويژگی هايی که يک سازمان مشتری مدار بايد داشته باشد عبارت اند از:
7 هر عضوی از آن مفهوم مشتری مداری و رضايت مشتری را به خوبی درك کرده باشد.
2 به طور صحیح عمل نمايد.
4 مفهوم خدمات را به طور جامع درك کرده باشد.
3 شکايت و اشکالات وارده را به طور دقیق و در اسرع وقت رفع کند.
مديران مشتری مدار بدون کارکنان مشتری مدار موفق نخواهند بود و کارکنانی که ويژگی های
ذيل را داشته باشند در زمره کارکنان مشتری مدار قرار دارند:
1 مردم دارند و مردم را دوست دارند.
2 همیشه جانب مشتری را می گیرند.
3 به سؤالات مشتری پاسخ مناسب می دهند.
4 به حر های مشتری خوب گوش می دهند.
5 شیک پوش و خوش صحبت هستند.
6 ظاهر و باطنی آراسته و وارسته دارند.
7 خود را به جای مشتری قرار می دهند.
8 بیشتر به فکر ارائه خدمات هستند تا سود شخصی.
9 همیشه بیشتر از حد انتظار مشتری برايشان کار می کنند.
10 با مشتری همانند میهمان خود رفتار می نمايند.
11 رفتار آن ها نشانگر اين است که مردم و مشتريان را در اولويت قرار می دهند.
با چنین ديدگاهی کارکنان مشتری مدار، مديران مشتری مدار و سازمان مشتری مداری
پیوستاری از خدمت به مشتری هستند به طوری که اگر هر کدام وظیفه و مسئولیت خود را نسبت
به مشتری به درستی انجام ندهند فرآيند خدمت لطمه می خورد و به کاه رضايت مشتريان می انجامد.