در اینجا تاثیر مشتری مداری را در فروش بیشتر و بهتر مورد بررسی قرار می دهیم...
مديران مشتری مدار بدون کارکنان مشتری مدار موفق نخواهند بود و کارکنانی که ويژگی های ذيل را داشته باشند در زمره کارکنان مشتری مدار قرار دارند:
1 -مردم دارند و مردم را دوست دارند.
2 -همیشه جانب مشتری را می گیرند.
3 -به سؤالات مشتری پاسخ مناسب می دهند.
4 -به حرف های مشتری خوب گوش می دهند.
5 -شیک پوش و خوش صحبت هستند.
6 -ظاهر و باطنی آراسته و وارسته دارند.
7 -خود را به جای مشتری قرار میدهند.
8 -بیشتر به فکر ارائه خدمات هستند تا سود شخصی.
9 -همیشه بیشتر از حد انتظار مشتری برايشان کار می کنند.
10 -با مشتری همانند میهمان خود رفتار می نمايند.
11-رفتار آن ها نشانگر اين است که مردم و مشتريان را در اولويت قرار میدهند.
با چنین ديدگاهی کارکنان مشتری مدار، مديران مشتری مدار و سازمان مشتری مداری پیوستاری از خدمت به مشتری هستند به طوری که اگر هر کدام وظیفه و مسئولیت خود را نسبت به مشتری به درستی انجام ندهند فرآيند خدمت لطمه می خورد و به کاه رضايت مشتريان می انجامد.