انتشار
1397/07/22

شرکت بیونیک

کسب و کارها نیاز به توسعه رفتار، شناختی و سرمایه شبکه خود دارند تا بتوانند ارزش هایی را ایجاد کنند که بتوانند رقبا را نابود کنند.

کسب و کارها نیاز به توسعه رفتار، شناختی و سرمایه شبکه خود دارند تا بتوانند ارزش هایی را ایجاد کنند که بتوانند رقبا را نابود کنند.

 

 

در طول دوران انقلاب صنعتی، در اواخر قرن نوزدهم، تعداد کمی از مردم دینامیک پیچیده سرمایه مالی را درک کردند. رشد آن اغلب به نظر می رسد در ابتدا به نظر می رسد، اما زمانی که به خوبی مدیریت می شود، آن را به طور منظم دو برابر می شود؛ این رشد نمایشی می تواند پیشرفت شرکت را تسریع کند. برای شرکت های اولیه که پیشگام روش های بهتر برای اقتصاد کسب و کار بودند، سرمایه مالی به آنها مزیت رقابتی شدیدی داد. 

 

 

همانطور که قرن بیستم شکل گرفت، دو نوع سرمايه گذاری اضافی به اهمیت تبدیل شد: سرمایه انسانی (بازگشت به دست آمده از توسعه و استقرار کارکنان و پیمانکاران) و سرمایه طبیعی (ارزش قابل کنترل زمین، آب و سایر منابع زیست محیطی). موفقیت کسب و کار بستگی به مدیریت این سه شکل سرمایه به طور موثر داشت.

 

 

در قرن بیست و یکم، با افزایش فزاینده نوآوری های تکنولوژیکی، سه شکل دیگر سرمایه به ایجاد ارزش تبدیل شده اند: سرمايه های رفتاری (توسعه یافته با ردیابی فعالیت های مداوم)، سرمایه شناختی (ارزش ذاتی الگوریتم) و سرمایه شبکه ( نقاط اتصال، با مردم و ماشین آلات، که یک شرکت می تواند مستقر شود). هر یک از این فرمها به شیوه ای نمادین ترکیب می شود و هر یک نیز رشد دیگران را تقویت می کند. ما گاهی به عنوان سرمایه BeCoN به طور کلی به آنها اشاره می کنیم؛ زیرا آنها با همکاری یکدیگر موثرتر عمل می کنند. آنها به همان اندازه ضعیف به حساب می آیند که سرمایه مالی، انسانی و طبیعی در سپیده دم قرن بیست و یکم بود.

 

 

شرکت هایی که تمام شش فرم سرمایه را اداره می کنند، چه چیزی می توانند شرکت های بیونیک نامیده شوند: بعضی از آنها ارزش بسیار زیادی را در دوره های بسیار کوتاه به دست آورده اند. به عنوان مثال، پنج شرکت با سرمایه بالا در بازار سهام ایالات متحده بیونیک هستند: الفبای (گوگل)، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت با هم 13 درصد کل سرمایه گذاری کل بازار سهام ایالات متحده را تشکیل می دهند. شرکت های بیونیک به سرعت در حال رشد هستند بدون تکیه بر صرفه جویی در دارایی های فیزیکی مانند مردم و زمین، و یا حتی در مدیریت منابع مالی و سرمایه گذاری به طور موثر. در عوض، آنها با ساخت و اتصال سیستم های متقابل مرزی دیجیتال که بیشترین سرمایه خود را به BeCoN می دهند، رشد کرده اند.

 

 

بیایید نگاهی دقیق تر به سه شکل جدید انباشت ثروت داشته باشیم که شرکت های بیونیک آن را اعمال می کنند.

 

 

• سرمايه رفتاری جمع آوری و مدل سازی داده ها است که رفتار افراد، شرکت ها، طبیعت و چیزهای تولید شده را دنبال می کند. همانطور که دیده بان اپل یک ضربان قلب مداوم را اندازه گیری می کند، یک موتور هواپیما GE اطلاعات مربوط به عملکرد سوخت را ثبت می کند، و گوگل همه چیز را در مورد هر کس در پلت فرم خود ضبط می کند، ارزش این اطلاعات رفتاری افزایش می یابد. اپل، GE، گوگل و مشتریان خود می توانند از این اطلاعات برای ایجاد مدل های رفتار جمع افراد و ماشین ها استفاده کنند و بنابراین ارزش فعالیت های مربوطه را بهبود می بخشد.

 

• سرمايه شناختي مجموعه اي از الگوريتم ها (بعضي شفاف براي تماشاگران و ديگران مبهم) هستند که نشان دهنده جريان دانش تدوين شده افراد و شرکت در جهان بيونيک است. این الگوریتم ها به اندازه کافی پیچیده می شوند تا تصمیمات خود را به خود اختصاص دهند یا برای شروع یک فرآیند یادگیری ماشین که می تواند به طور خودکار و به طور مداوم بهبود روال انجام شود. به عنوان مثال، صندوق رفاه غول پیکر Bridgewater با استفاده از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تصمیم گیری می باشد. ری دالیو، مدیر اجرایی آن، از او شنیده است که می خواهد کارکنان خود را به یک کارمند کاهش دهد و به طور کامل بر سرمایه شناختی تکیه کند.

 

• سرمایه شبکه مجموعه ای از نقاط اتصال است که یک شرکت می تواند برای ایجاد و اجرای یک استراتژی موفق استفاده کند. مثلا، Netflix در طول سالها گروهی از پیروان را تشکیل داده است که به عادت تماشای نمایش در پلتفرم خود دست یافته اند و پیام هایی را در رسانه های اجتماعی در مورد آنچه که آنها تماشا می کنند مبادله می کنند. این تعامل سازنده یک شکل از سرمایه شبکه است، مخاطبان را برای بسیاری از سری Netflix گسترش می دهد و در نتیجه به ارزش کلی برنامه های آن کمک می کند. به طور مشابه، GE یک رقابت سبک نوآورانه را برای طراحی مدل براکت طراحی کرد که هزینه آن کمتر از 7000 دلار می باشد. گرچه تیم مهندسی خودش در آن شرکت کرد، برنده 21 ساله از اندونزی بود.

 

همانطور که با سرمایه مالی، هر یک از این دارایی ها می تواند به شکل نمایشی رشد کند. نرخ دقیق رشد ممکن است متفاوت باشد، اما غیر خطی است. دارایی ها سریعتر از انتظارات شما رشد می کنند. آنها همچنین متقابل تقویت می کنند - یا حداقل می توانند برای تقویت یکدیگر طراحی شوند. هنگامی که شما این اشکال سرمایه را برای همکاری با یکدیگر قرار داده اید، رشد سریعتری خواهید داشت.

 

چگونه می توان شرکت شما چیزی مشابهی انجام داد؟ با پیدا کردن راه هایی برای افزایش ارزش رفتار خود، شناختی و سرمایه شبکه. برای مثال، در سال 2016، زمانی که آمازون وارد تجارت خرده فروشی قطعات خودرو شد، رقبای ساخت و ساز آجر و ملات آن آرام بود. آنها تصور می کردند مشتریان خود همیشه می خواهند ارتباط شخصی با کارشناسان فروشگاه هایشان داشته باشند. اما پس از آن آمازون شروع به پرداخت به تولید کنندگان خودرو 30 درصد بیشتر برای محصولات خود را در حالی که ادامه به زیر قیمت رقبای خود را به طور قابل توجهی. این سرمایه شبکه خود را برای جفت این تولید کنندگان با ارائه دهندگان خدمات ثالث برای فروش محصولات خاص مورد استفاده قرار داد. آمازون نیز خرید مشتریان خود را (سرمایه) برای ردیابی الگوریتم هایی که می تواند قیمت ها و پیشنهادات را در پرواز (سرمایه شناختی) تنظیم کند، ردیابی کرد. عمده فروشندگان خودرو از دست دادن ارزش بازار قابل توجهی برخوردار بودند.

 

شرکت سرمایه گذاری خطرناک SignalFire با حدود 380 میلیون دلار تحت مدیریت، موقعیتی عالی از طریق دارایی های BeCoN خود ساخته است. SignalFire یک پایگاه اطلاعاتی گسترده از چندین استعداد را حفظ می کند: مهندسان نرم افزار، دانشمندان داده ها و طراحان، و غیره. این پایگاه داده دارای بیش از 10 میلیون مهندس است و برآورد می کند که 85 درصد از تمام مهندسان نرم افزاری را که در زبان انگلیسی کار می کنند، نشان می دهد. الگوریتم های آن تجزیه و تحلیل جایی که مهندسین به مدرسه رفتند، چقدر خوب بودند، جایی که کار می کردند، چگونه شرکت موفق بود، و چه مشکلی در دانشگاه ها و یا پروژه های منبع باز از طریق سایت هایی مانند Bitbucket و GitHub انجام داد. SignalFire از این اطلاعات به عنوان یک ورودی کلیدی در تصمیم گیری سرمایه گذاری خود - همراه با معیارهای عملکرد شرکت - برای اطمینان از حمایت از بهترین تیم ها بر اساس مطلق و مقایسهای استفاده می کند. اینها تیم هایی هستند که نه تنها اعتبار قوی دارند، بلکه پرونده های ثابت را نیز ثابت کرده اند، حتی اگر زمینه های آنها کمی غیر عادی باشد. SignalFire همچنین می تواند از سه شکل سرمایه استفاده کند تا پیش بینی کند که چه کسی احتمالا کارفرمایان خود را به زودی از کار بیاندازد و ارتباط برقرار کند. تصور کنید که چه نوع مزیتی برای شرکتی که ممکن است علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت های فن آوری باشد، می دهد. SignalFire همچنین می تواند از سه شکل سرمایه استفاده کند تا پیش بینی کند که چه کسی احتمالا کارفرمایان خود را به زودی از کار بیاندازد و ارتباط برقرار کند. تصور کنید که چه نوع مزیتی برای شرکتی که ممکن است علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت های فن آوری باشد، می دهد. SignalFire همچنین می تواند از سه شکل سرمایه استفاده کند تا پیش بینی کند که چه کسی احتمالا کارفرمایان خود را به زودی از کار می اندازد و ارتباط با آن افراد را پیدا کند. تصور کنید که چه نوع مزیتی برای شرکتی که ممکن است علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت های فن آوری باشد، می دهد.

 

CB Insights مقدار زیادی اطلاعات را برای پیش بینی روند آینده وارد می کند. این میلیون ها مقاله، پرونده های ثبت اختراع و سایر اسناد را پردازش می کند، آنها را با هم در یک سیستم مدیریت گسترده اطلاعات پردازش می کنند و نتایج را به تحلیلگران خود تحویل می دهند، و سپس نتایجی را که در مورد پویایی تکنولوژی و مالی به دست می آورند منتشر می کنند. سطح بالایی از رفتار و سرمایه شناختی CB Insights و استحکام شبکه های آن، به توسعه ابزارهایی که معروف است، منجر شده است. به عنوان مثال، نقشه های بازار آن اجازه می دهد که هر کسی به یک بخش اقتصادی نگاه کند (مانند فناوری کشاورزی، علوم زیستی، و یا ساخت و ساز) و از بین بردن کسانی که رقبای برتر هستند و آنچه که آنها سرمایه گذاری می کنند. به روز و سریعتر، با کارکنان سازنده تر و تأثیر قابل توجهی بیشتر است.

 

 

کسب و کار موتور هواپیمایی GE با استفاده از سنسورهای ساخته شده در موتورهای آن و توربین ها برای تولید سطح بالایی از رفتارهای سرمایه (به عنوان مثال، داده ها توصیف آنچه که موتور انجام می دهد). الگوریتم های یادگیری ماشین ها، تشخیص و کنترل موتور را انجام می دهند، در نتیجه سرمایه های شناختی را فراهم می کنند. موتورهای GE در سرتاسر جهان با یکدیگر همکاری می کنند و سرمایه های شبکه ای را ایجاد می کنند که بینش از یک موتور به همه مربوط می شود. عملیات GE به آن کمک می کند تا تمام سه نوع سرمایه را دوباره سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، اطلاعات ذخیره شده در مورد هواداران موتور به کارکنان و مشتریان بر روی زمین می پردازند که بیشتر درباره رفتار موتور نسبت به خلبانان می دانند. هنگامی که این دارایی ها را با سرمایه شناختی ترکیب می کند، در برنامه های نرم افزاری خود، GE می تواند خدمات تعمیر موتور را با قابلیت اطمینان بالا با هزینه بسیار کم ارائه دهد، نیاز به موتورهای جایگزین اضافی کمتر در سراسر جهان در صورت خرابی در پارکینگ. مدل قیمت گذاری GE نشان دهنده این مزیت است؛ این شرکت موتورهای خود را نه توسط واحد فروش می کند، بلکه از ساعت استفاده می کند، درست مانند ارائه دهندگان ابر در زمینه فناوری اطلاعات. این رویکرد به شرکت کمک می کند تا طرح های خود را بهبود بخشد و از خدمات زمینه و استعداد طراحی خود بهره مند شود.

 

 

 

 

 

 

شرکت های معتبر که سرمایه خود را به BeCoN توسعه نمی دهند، خود را در سمت اشتباه موج بعدی صنعتی شدن قرار می دهند. اگر شما یک شرکت اجرایی در یک شرکت قدیمی هستید، جای خوبی برای شروع توسعه BeCoN خودتان است، به خودتان در مورد هر یک از این سه شکل جدید از سرمایه به نوبه خود.

• درباره رفتار مشتریان (یا کاربران نهایی در بخش خود) چه می دانید؟ آیا شما آن را ضبط، آن را تجزیه و تحلیل، و مدل راه هایی که ممکن است تغییر کند؟ اگر نه، چرا؟

• با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیشرفته می توانید به صورت اتوماتیک کار کنید؟ چگونه می توان سیستم هایی را که در زمان واقعی پاسخ می دهند به مشتریان سریع تر خدمات، محصولات بهتر و یک تجربه قدرتمند تر بدهید؟

• چگونه می توان یک شبکه پیچیده و موثر ساخت؟ این شبکه به شما امکان می دهد تا نه تنها مدیریت مشتریان خود را داشته باشید، بلکه همچنین به استفاده از دانش عمیق خود از رفتار آنها، ارائه خدمات از شرکت های دیگر در اکوسیستم کسب و کار خود و همچنین خود، بسته بندی شده به طوری که نیازهای مشتریان خود را. اگر اولین بار در زنجیره تقاضا هستید، با بزرگترین شبکه، مزیت رقابتی زیادی داشته باشید.

در نهایت، اگر چه سه شکل جدید سرمایه BeCoN بسیار مهم هستند، در مورد دیگر سه چیز را فراموش نکنید. سرمایه FiHuNa - ارزش مالی شما، استعدادهای انسانی که شما در حال توسعه و رسیدن به آن هستند و منابع طبیعی شما کنترل می شود، در سال های آینده نیز بسیار مهم خواهد بود. همانطور که بیشتر از رفتار، شناختی و سرمایه شبکه ای را به کار می گیرید رشد خود را به طور کلی تقویت می کنید.